Man älskar ju en bra filmaffisch. En poster som med hjälp av en bildruta utstrålar allt det där som är attraktivt och spännande med en film. Dessvärre råder total kreativ inflation på området (i praktiken handlar det nog dock mer om en av marknadsundersökningarna satt standard än kreativ fattigdom). Oftast handlar det om ett fåtal uttjatade motiv som går på rotation på drömfabrikens affischtryckerier. Här kommer de tre mest uttjatade och tristaste varianterna.
1. Den standardiserade rygg-mot-rygg-metoden som ALLTID ska utstråla att här kommer minsann en lustig dynamisk duo som det skaver om precis lagom mycket för att det fortfarande ska vara putslustigt men precis lagom lite för att de i slutet ska bli vänner/ihop.
2. Den sunkiga bryt-ryggen-för-att-visa-röven-posen som MÅSTE in för att man ska kunna sälja en kvinnlig huvudroll till en nätt och jämnt könsmogen manlig målgrupp.
3. Den indieosande yellow-mellow-färgen som sticker ut lika mycket som du och har lika mycket sprudlande energi som solen och därför kommer du må otroligt bra av att se denna SPECIELLA gula film.
Bubblare: Det onda jävla ögat.