"Kolla på Magdalena Andersson liksom? Haha! Så dum hon ser ut! Och titta Anna Kindberg Batra och Peter Norman på deras pressbilder? De ser jätteseriösa ut. Haha! Clownsossarna! Rösta inte på dem!"
Det är spännande att följa Moderaternas nya valstrategi. 2006 var det kampen om orden. Nya Moderaterna. Nya arbetarpartiet. Utanförskapet. Med Per Schlingmann i spetsen lyckades de skickligt bryta Socialdemokratins verklighetsbeskrivning ur händerna på dem och ersätta den med en egen. Sverige var ett land där saker inte stod till rätt till och Moderaterna, de lyssnade.
2010 handlade valet om stabilitet. Regeringsduglighet kontra den rödgröna röran.
Nu börjar 2014 utkristallisera sig. Verklighetsbeskrivningen är trött. Ansvarsfrågan är luddig när två partier i Alliansen oscillerar kring 4 %-spärren. Vad göra? Jo, sparka neråt! I år är det satiren som gäller! Oftast brukar partier överlåta fula sexfältare som dumförklarar de politiska motståndarna med "lustiga bilder" till ungdomsförbunden eller barnen på dagis. Men nu väljer Moderaterna på ett förtjänstfullt sätt att göra det till en intregrerad del av deras kampanj.
Titta bara på bilden ovan! Visst blir man övertygad? Alliansen håller i slantarna. De rödgröna öser dem omkring sig! Tokigt! De rödgröna lovar vitt och brett. Alliansen, de tar selfies. Kaxigt! Peter Norman och Anna Kindberg Batra ser jätteseriösa ut när de pratar om ekonomi. Magdalena Andersson ser ju helt kocko ut. Cuh-ra-zy!
Jag vet inte vad ni säger men själv är jag övertygad. Det här flyger!