Det bjuds inte bara på öl under Nöjesguidens Ölmässa utan Wepopop står till tjänst med snacks.
Vilka är det som hittas bakom företaget?
– Det är jag, Bruno Lindberg. Livsmedelskemist och stor popcornälskare tillsammans med en mängd fantastiska popcornambassadörer.
Hur uttalar man Wepopop på bästa sätt?
– Ungefär som R2D2 skulle ha sagt det.
Vad kommer ni tillföra till Ölmässan i Göteborg?
– Massa olika riktigt goda popcornsorter att kombinera med bryggarnas härliga öl. Samt en mängd popcornnörderi för den som vill lära sig något nytt.
Har ni någon speciell popcorn-smak som ni kommer ta med er till Nöjesguidens Ölmässa?
– Vi kommer ha smygpremiär av Woody och Arnold, två av våra nya ekologiska popcorn från USA som är riktigt bra.
Hur kom du egentligen på att starta ett företag med fokus på popcorn?
– Jag älskar popcorn och det var ingen annan som tog popcorn på allvar utan alla andra fokuserade enbart på att leverera så billiga popcorn som möjligt. Detta ledde till en mycket varierande kvalité och inga av de roligaste popcornen fanns i sortimentet. Jag läste på mycket och hittade även roliga popcorn när jag reste runt. Alla producenter ville sälja minst ett ton så jag hörde runt med alla vänner om de ville vara med och dela på ett ton och sen har det bara rullat på.
Hur ska det perfekta popcornet vara?
– Det beror på dag, humör och vad man ska ha det till. Jag brukar växla mellan spanska popcorn som smälter i munnen, små krispiga amerikanska och stora runda knapriga mushroompopcorn med mycket majssmak.
Wepopop har ett manifest, vad står det i det?
– Kort och gott så handlar det om att föra vidare kunskapen om hur man poppar popcorn till nästa generation. Låta skapandet ta tid men även tid för att njuta. Fokus på rena naturliga råvaror med hög kvalité där man vet vad man stoppar i sig. Kärlek, fokus och omtanke.
Köp din biljett till Nöjesguidens ölmässa här.