Scandic lanserar nytt varumärke

Redaktion 12:11 18 Feb 2020

Öppnar fem hotell inom det nya konceptet under 2020. 

Scandic lanserar under året det nya hotellkonceptet Scandic Go. Ambitionen är att etablera en stark närvaro i citylägen på samtliga nordiska marknader.
– Under de senaste åren har det skett förändringar i hur nya och återkommande resenärer vill disponera sin tid, både i och utanför hotellet under sitt storstadsbesök. Det ligger därför rätt i tiden att vi breddar vårt erbjudande och etablerar Scandic i ett segment där vi ser stor potential, säger Jens Mathiesen vd och koncernchef på Scandic Hotels.

Scandic drev tidigare under ett antal år budgethotellkedjan HTL med etableringar i flera nordiska storstäder. 
Genom den nya konfigurationen av Scandic Go, öppnar bolaget återigen upp för hotell med kompakta rum och färre publika ytor jämfört med bolagets fullservice-hotell.
– Scandic Go är ett perfekt komplement till vårt ledande Scandic-erbjudande. Vi har många lärdomar från tidigare projekt som vi tar med oss in i lanseringen av Scandic GO och jag är övertygad om att detta initiativ stärker vår tillväxtpotential, avslutar Jens Mathiesen.

De första fem hotellen som stöps om och blir Scandic Go är: 

  1. Scandic No.53, Stockholm
  2. Scandic Upplandsgatan, Stockholm
  3. Scandic Karl Johan, Oslo
  4. Scandic Grensen, Oslo
  5. Scandic Webers, Copenhagen

Läs även: Så fördelas Michelinstjärnorna över Norden 2020.

Stad: 
Kategori: 
0 Kommentera