Clear Channel låter stockholmarna tipsa om sina favoritställen i den nya kampanjen Stockholm Locals.
Reklamföretaget Clear Channel har lanserat en utomhusguide på sina skärmar runt om i staden. Stockholm Locals är genererad av invånarna själva och via skärmarna uppmanas man sms:a in sina tips på mindre verksamheter som förtjänar stor uppmärksamhet. Tipsen visas därefter utifrån vart i stan skärmarna står.
– Den vilja som finns att stötta lokala småföretagare i den extrema situation som vi befinner oss i är fantastisk. Med utomhusguiden Stockholms Locals vill vi hjälpa alla som engagerar sig i ett fortsatt levande stadsliv att nå fler människor än i sitt eget nätverk, säger Marta Tiberg, marknads- och kommunikationsdirektör på Clear Channel Scandinavia.
Initiativet har dragit igång i Stockholms innerstad, med tips uppdelat på city, Kungsholmen, Södermalm, Vasastan och Östermalm, samt i Solna och Sundbyberg. Ambitionen framöver är emellertid att ta utomhusguiden vidare till fler städer inom kort.