Premiär för BERNARD

16:59 18 Jan 2019

Det är inte vilket år som helst, utan året då BERNARD Family Brewery förlorar sin Nöjesguiden ölmässa-oskuld. Brand Manager för bryggeriet är Erik Dellgren, som tror på ett lagerår. 

Hur kom du i kontakt med Nöjesguidens Ölmässa?
Svår att missa en ölmässa mitt i Stockholm, faktiskt. 

Vad kännetecknar en bra öl?
Att jag vill dricka den igen.

Vilken är din favoritöl just nu?
Spontant säger jag Sigtuna NAPA – bra smak och utan alkohol. Funkar i alla sammanhang.

Vilken öltrend tror du kommer starkast under 2019?
Jag tror på ett ökat intresse för välgjord lager – back to the roots.

Vilka utmaningar står den svenska ölbranschen inför?
Med det enorma utbudet som finns just nu, så tror jag den största utmaningen ligger i att hitta lönsamhet för verksamheten.

Hur ser framtiden för ölmässor ut?
Det ploppar ju upp mässor i varenda stad och det är svårt att vara med på allt. Så mässor med tydlig profil tror jag kommer bestå och locka besökare och utställare.

Stad: 
Kategori: 
Se alla artiklar om: 
0 Kommentera

Fler artiklar

Håll er uppdaterade!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla

Krogrecensioner

Krogrecension: Hybrid

Blott ett stenkast från Tele2 Arena ligger den korsning av gastropub och helt vanlig restaurang som vi får anta att namnet anspelar på.

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Senaste krogrecensionerna i Stockholm

Nyhetsbrev

Vill du få Nöjesguidens nyhetsbrev och inbjudningar till våra fester? Anmäl dig här!