Det är inte vilket år som helst, utan året då BERNARD Family Brewery förlorar sin Nöjesguiden ölmässa-oskuld. Brand Manager för bryggeriet är Erik Dellgren, som tror på ett lagerår.
Hur kom du i kontakt med Nöjesguidens Ölmässa?
Svår att missa en ölmässa mitt i Stockholm, faktiskt.
Vad kännetecknar en bra öl?
Att jag vill dricka den igen.
Vilken är din favoritöl just nu?
Spontant säger jag Sigtuna NAPA – bra smak och utan alkohol. Funkar i alla sammanhang.
Vilken öltrend tror du kommer starkast under 2019?
Jag tror på ett ökat intresse för välgjord lager – back to the roots.
Vilka utmaningar står den svenska ölbranschen inför?
Med det enorma utbudet som finns just nu, så tror jag den största utmaningen ligger i att hitta lönsamhet för verksamheten.
Hur ser framtiden för ölmässor ut?
Det ploppar ju upp mässor i varenda stad och det är svårt att vara med på allt. Så mässor med tydlig profil tror jag kommer bestå och locka besökare och utställare.