Bild: Olle Enqvist

På nytt jobb: Vanessa Marko

13:01 24 Aug 2016

Vanessa Marko blir ny marknads- och kommunikationschef på Moriska Paviljongen.

Idag tillträder Vanessa Marko sin nya position som marknads- och kommunikationschef på Moriskan. Hon ersätter därmed Felicia Korman som har haft tjänsten sedan Re:orient tog över verksamheten för fem år sedan.

– Det känns fantastiskt att börja jobba på Moriska Paviljongen. Jag har stor respekt för Moriskans uppdrag, arbetslag och alla visioner som kan få vingar i detta magiska hus. Det finns väldigt få platser som Moriskan, potentialen är enorm, berättar Vanessa Marko.

Vanessa Marko är i grunden utbildad retorikkonsult. Hon har tidigare startat och drivit Femtastic, produktionsbolaget som verkar för en mer jämställd musikbransch. På sitt cv har hon allt från klubben Syrran till den hyllade FATTA-kampanjen mot sexuellt våld.

– Det är väldigt roligt att kunna rekrytera Vanessa till vår organisation. Jag har haft glädjen att jobba med Vanessa som arrangör och följt hennes arbete som kommunikatör. Vid sidan av sin roll som marknadschef kommer Vanessa att ha en stor del i utvecklingen av vårt programutbud och arbetet för en jämställd kultur- och nöjesscen, säger Ozan Sunar, VD för Moriska Paviljongen.

Läs även: "Är Malmös nattliv på väg att få en egen borgmästare?"

Stad: 
Kategori: 
Se alla artiklar om: 

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!