Kendall Jenner-reklamen förstärkte Pepsis varumärke

15:20 20 Apr 2017

Reklamfilmen skapade skandalrubriker. Men den verkar ha gjort gott för Pepsi.

Det oberoende opinionsundersökningsföretaget Morning Consult har tittat närmare på hur Pepsis reklamfilm med Kendall Jenner, som läskjätten tvingades dra tillbaka, har påverkat amerikanernas inställning till företaget. Och det verkar som att den omsusade reklamfilmen har stärkt Pepsis varumärke, rapporterar The Drum.

Av de 2 000 tillfrågade personerna uppgav 44 procent att de fått en mer positiv bild av företaget efter att ha sett reklamfilmen, medan drygt 25 procent uppgav att de fått en sämre bild. Dessutom svarade 32 procent att reklamen gjort dem mer benägna att köpa Pepsis produkter, medan 20 procent uppgav att reklamfilmen gjort dem mindre benägna att göra detsamma. 

Glöm inte att följa Nöjesguiden på Facebook

Stad: 
Kategori: 
0 Kommentera

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nyhetsbrev

Vill du få Nöjesguidens nyhetsbrev och inbjudningar till våra fester? Anmäl dig här!