"Vissa läkemedel fungerar inte för alla heller."
I dagarna kritiserade Politism-skribenten Sara Martinsson Hannah Widell och Amanda Schulman för hur de marknadsför sitt kosttillskott Hers. Martinsson skriver att det inte finns några vetenskapliga belägg för kosttilskottets positiva effekter och att Hannah och Amanda kringår EU:s lagstiftning kring vad en tillverkare får säga om sin produkt genom att i stället uppmuntra sina följare att hylla produkten i sociala medier.
Nu har Resumé låtit Hannah Widell bemöta kritiken.
– Hormonell obalans är ett globalt problemområde där det inte finns några direkta lösningar. Både jag och Amanda har drabbats av det här och ville hitta en lösning på problemen. Vi är jättestolt över vår produkt, samtidigt vill jag påpeka att det inte är något jag och Amanda har kokat ihop utan tillskottet är framtaget av en seriös samarbetspartner i Betteryousverige, säger Hannah Widell.
På frågan om det inte finns en fara i att markandsföra ett kostillskotts positiva effekter utan att det finns några vetenskapliga belägg för dem svarar Hannah Widell följande:
– Det finns alltid en debatt kring kosttillskott. Det finns de som tycker att det är fullständig bluff medan andra anser att de fungerar utmärkt, jag är en av de senare. Vi marknadsför det heller inte som ett läkemedel, vi har tagit fram det för att det funkar för oss. Bevisligen upplever andra att de har märkt av en förbättring och delar med sig av hur det påverkat dem. Vissa läkemedel fungerar inte för alla heller. När vi gör produktsamarbeten utgår vi alltid från oss själva och vad vi behöver i livet.
Glöm inte att följa Nöjesguiden på Facebook för fler Hannah och Amanda-nyheter.