Meny
  • Hem
  • Recensioner
    • Alla recensioner
    • Musik
    • Film
    • Krog
    • Spel
    • TV
  • Bloggar
    • Alla bloggar
    • Bloggbevakning
    • Break The Internet
    • Clara Henry
    • Hanapee
    • Kristin Zetterlund
    • Marcus Berggren
    • Pelle Tamleht
    • Simon Strand
    • Slaktarn
    • Vad blir det för rap?
    • Pers Politik
    • Den Kassa Drottningen
  • Artiklar
    • Alla artiklar
    • Blandat
    • Debatt
    • Döskallemästerligt
    • Feature
    • Film
    • Intervju
    • Karriär
    • Klubb/Konsert
    • Konst
    • Krog
    • Krönika
    • Litteratur
    • Media
    • Mingel
    • Mode
    • Musik
    • Nöjesguidad
    • Resor
    • Samhälle
    • Scen
    • Skönhet
    • Spel
    • Sport
    • Tävling
    • Teknologi
    • Tidens anda
    • TV
    • Vuxenguide
  • Om oss
    • Annonsering och Samarbeten
    • Annonsspecifikationer
    • Koncept och Cases
    • Redaktionen
  • Musik
  • Film
  • Karriär
  • Konst
  • Krog
  • Klubb/Konsert
  • Litteratur
  • Podcasts
  • Mode
  • Scen
  • Spel
  • TV
  • Webb TV
  • Stockholm
  • Göteborg
  • Malmö
  • Artiklar
    • Klubb
    • Krog
    • Mode
    • Musik
    • Spel
    • Mer kategorier
  • Recensioner
    • Musik
    • Film
    • Krog
    • Spel
    • TV
  • Bloggar
ANNONSSAMARBETE MED: IGO PROFIL
Läs mer om hur Nöjesguiden jobbar med sponsrat innehåll.

Få företagsgåvor att bli en win-win

Redaktion 23:27 8 Apr 2021

Vad är det bästa sättet att marknadsföra sig på och samtidigt kamma hem ”Goodwill”-poäng? Jo, genom att ge bort presenter som dessutom gör reklam för ditt företag eller varumärke. Idag är företagsprofilering i form av trycksaker och företagspresenter standard i alla branscher. Det är ett enkelt, smidigt och kostnadseffektivt sätt att få fram ett budskap eller att öka sin synlighet. Har man dessutom en plan så kan man punktmarkera vissa perioder eller områden med specifika produkter som är tryckta med en logga eller en design som exempel.

Små företag hittar sätt att synas med små medel
Är man lite kreativ så kan man verkligen få ut sitt varumärke på ett smart sätt, det bästa sättet är oftast genom att uppfylla ett uppfattat behov. Ett härligt exempel är ICA-handlaren som smart nog tryckte upp en massa sadelskydd och inväntade en dag då vädret skulle växla över från sol till regn. Resultatet var att en massa människor kom tillbaka till sina cyklar, förväntade sig en blöt sadel men fick istället en sadel med skydd där det stod något fiffigt om att alltid vara förberedd. Och så avsändare som i detta fall var ICA. Denna typ av s.k. gerillamarknadsföring finns det gott om. 

Passa på att värna om naturen med företagspresenter
Något som annars är populärt att få idag är tygpåsar med tryck då behovet av påsar att återanvända produkter vuxit enormt tillsammans med miljömedvetenheten i samhället. Tidigare var det kanske bara en viss ”typ” av människa som gick med tygpåsar medan det idag är gemene man och kvinna. För vem vill egentligen betala över 6 kronor i påsar varje gång man handlar?! Men tygpåsar idag är trendigt och med en schysst design (och gärna loggan) så är det ett ypperligt sätt att få folk att vara en vandrande reklampelare för dig och ditt företag.

Gör dina anställda lite gladare – ge en present!
Precis som med företagspresenter till befintliga eller potentiella kunder så är anställda det bästa sättet att få ut sitt varumärke (utöver all annan marknadsföring förstås). Fundera på vad dina anställda behöver och tryck upp något som de både kan vara stolta över att gå runt med liksom något de känner att de behöver. Även här är tygpåsar perfekt men det kan även vara pennor (bland de trycksaker som sprids mest), reflexer, mössor eller paraplyer m.fl.

En viktig sak att tänka på är att en flyer med information lättare slängs och glöms bort än en pryl som kan kommas till användning. Så investera i presenter som gör nytta!

 
Stad: 
Riks
Kategori: 
Blandat
Tweet
0 Kommentera

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Mest läst
1. Punk Royale sågas av The Guardian
2. Krogrecension: Gaijin
3. Undress Lokko
4. KrogKommenterarna – september 2025
5. Sellpy ruinerar mig
Mest läst
1. Punk Royale sågas av The Guardian
2. Undress Lokko
3. KrogKommenterarna – september 2025
4. Sellpy ruinerar mig
5. Så skriver du 2.0 på högskoleprovet
Mest läst
1. Punk Royale sågas av The Guardian
2. Undress Lokko
3. KrogKommenterarna – september 2025
4. Sellpy ruinerar mig
5. Så skriver du 2.0 på högskoleprovet
Senast
1. Sellpy ruinerar mig
2. Punk Royale sågas av The Guardian
3. Krogrecension: Gaijin
4. Eurogoals, vecka 42: Erasmus (Dahl) Tomasson av Rotterdam
5. Så skriver du 2.0 på högskoleprovet
Senast
1. Sellpy ruinerar mig
2. Punk Royale sågas av The Guardian
3. Eurogoals, vecka 42: Erasmus (Dahl) Tomasson av Rotterdam
4. Så skriver du 2.0 på högskoleprovet
5. Undress Lokko
Senast
1. Han kartlägger Malmös konstliv
2. Sellpy ruinerar mig
3. Punk Royale sågas av The Guardian
4. Eurogoals, vecka 42: Erasmus (Dahl) Tomasson av Rotterdam
5. Så skriver du 2.0 på högskoleprovet

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!

Signa upp mig

Senaste skivrecensioner

  • Diza Guava – Autokritik
  • Serpentwithfeet – Grip
  • Idles – Tangk
Se fler

Senaste filmrecensioner

  • The Bikeriders
  • Blink Twice
  • Ett riktigt jobb
Se fler
Krog

Punk Royale sågas av The Guardian

Krogrecension

Gaijin

Foto: Olga Wirén.
Intervju

Undress Lokko

Krog

KrogKommenterarna – september 2025

Krönika

Sellpy ruinerar mig

Karriär

Så skriver du 2.0 på högskoleprovet

Sport

Eurogoals, vecka 42: Erasmus (Dahl) Tomasson av Rotterdam

Resor

48 timmar Prag

Mest läst

Tillbaka
Fler inlägg

Senaste numret som PDF

Nöjesguiden är partipolitiskt obunden, men du kan alltid lita på att vi brinner för jämställdhet. Vi är annonsfinansierade men det redaktionella innehållet är just det – 100% redaktionellt. Vi tror på den goda smaken och vår publicistiska tanke lyder som följer: Vi vill guida dig till det bästa nöjet.

Ansvarig utgivare: Jonas Källgren

Om Nöjesguiden

  • Annonsering och Samarbeten
  • Annonsspecifikationer
  • Koncept och Cases
  • Redaktionen
  • Integritetspolicy

info@ng.se
Faceboook
Twitter

Adress

Nöjesguiden Stockholm
c/o Brygghuset
Norrtullsgatan 12N
113 27 Stockholm

Nöjesguiden Göteborg
Arsenalsgatan 6
411 20 Göteborg

Nöjesguiden Malmö
Lilla Torg 1
211 34 Malmö