Förra våren lanserades Estrid, Skandinaviens första rakhyvelmärke med fokus på kvinnokroppen och dess former.
Sedan lanseringen har Estrid blivit en favorit på marknaden. Nu utökar dom sitt brand-team med ytterliga fyra personer, Angelica Barwich, Klara Lund, Maria Kowalska Elleberg och Linn Jansson.
– Vi befinner oss i en otroligt spännande fas där varumärkesarbetet kommer vara en bidragande faktor till bolagets framgång. Rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle är devisen vi arbetar efter. Vi siktar högt och jämför oss bara med de bästa, säger Amanda Westerbom, medgrundare Estrid.
Estrid erbjuder, utöver arbetet att minska osynliggörandet av kvinnlig kroppsbehåring, en tjänst där kunden beställer nya rakblad hem i brevlådan varje, varannan eller var tredje månad. Estrid finns även till försäljning på H&M. Estrid startade våren 2019 av entreprenörerna Amanda Westerbom, Ben Eliass, Alan Aygun och Nadia Kandil. Estrid finns representerat på 11 marknader med tydliga expansionsplaner.