Estrid - med fokus på kvinnokroppen

23:03 15 May 2019

Idag lanseras Estrid, Skandinaviens första rakhyvelsmärke med fokus på kvinnokroppen och dess former.

Bakom Estrid står Amanda Westerbom, Ben Eliass och Alan Ayung tillsammans med stylisten Nadia Kandil, och idén uppstod ur viljan att erbjuda en hållbar och modern rakningsprodukt istället för det som visas upp för idag.
– Vi lägger ingen värdering i hur, var, när eller om man rakar sig. Estrid är vårt sätt ta tillbaka rätten över vår egen kroppsbehåring utan förelagda ideal, säger Amanda. 
– Vi är inte rädda att visa upp kvinnor med hår till skillnad från andra rakhyvelsmärken, vi vill hylla det och visa hur verkligheten faktiskt ser ut, fortsätter Nadia.

Rakhyveln som är vegansk och gjord för att följa kroppens kurvor och former kommer att säljas via e-handel på Estrids hemsida, främst via prenumeration där kunden får nya rakblad hemskickade till sig varje, varannan eller var tredje månad. 

 

Läs mer på estrid.com.

Estrids lanseringskampanj frontas av delägare Nadia Kandil och några av Sveriges största profiler, bland annat Elsa Ekman, Cassandra Klatzkow och Olivia Bergman. Kampanjen stärker Estrids starka budskap om kvinnors rätt till sin egen kroppsbehåring.

Stad: 
Kategori: 

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!