Della Monde säljer t-shirt till förmån för spelreklamen

16:15 21 Mar 2019

Komiker rider ut till spelbolagens försvar.

För ett par veckor sedan gjordes en Sifo-undersökning som visar att majoriteten av svenskarna vill förbjuda spelreklam. Frågan är på tapeten eftersom lagarna kring spel om pengar i Sverige skrevs om vid årskiftet. Nu är det till exempel tillåtet för spelbolag att marknadsföra sig via svenska medier. 

Spelbolagens många fiender har fått podcasten Della Monde, som består av K. Svensson, Jonatan Unge och Simon "Chippen" Svensson att rida ut till deras försvar. De har tagit fram en t-shirt med texten "Bevar spelreklamen". T-shirten kostar 250 kronor och säljs på sidan shirtpod.se.

"Spelbolagen gör mer för det fria kulturlivet varje vecka än någon kulturminister någonsin gjort", skriver K. Svensson på Twitter.

T-shirten är en parafras på den klassiska "Bevar Christiania"-t-shirten, som ser ut så här.





Läs även: Därför tvingades Anton Magnusson animera sin standupföreställning

Stad: 
Kategori: