Ett nytt brasserie öppnar i början av 2020.
Som Nöjesguiden tidigare har berättat har ett ägarbyte föranlett en tillfällig stängning av lokalerna på Götgatan som de senaste två åren gått under namnet La Colline. Nu står det klart vilka som tar över.
Det är agenturen Salomonsson Agency som tillsammans med Kenneth Hallström kommer att driva verksamheten. Namn och inriktning på densamma kommer att presenteras senare i vinter, men enligt obekräftade källor till Nöjesguiden kan det röra sig om bland annat kött i bröd.
Kenneth Hallström har figurerat i krogstockholm under 30 års tid och har bland annat Lydmar Hotel på sitt cv. På senare år har han varit general manager för Ett Hem samt vd för Broms vid Karlaplan. Han går även in som just vd även för den kommande satsningen.
– Efter många år inom hotell- och restaurangbranschen känns det extremt kul och spännande att tillsammans med en aktör från en helt annan bransch skapa ett brasserie med höga ambitioner vad gäller mat, dryck och upplevelse. Salomonsson Agency kommer från ett helt annat håll och arbetar med några av Sveriges främsta kreatörer inom litteratur, film och musik.
Salomonsson Agency representerar bland annat namn som Leif GW Persson, Kleerup och Liza Marklund. Enligt företagets vd Julia Angelin kommer detta att märkas i utformningen av den nya krogen.
– Vi som agentur kommer att investera själ och hjärta i restaurangen där litteratur, musik, konst och film blir naturliga inslag.
Just nu pågår rekrytering av nyckelpersoner till den ännu inte namngivna krogen.