Clear Channel lanserar svar på ”klubbdöden”

16:29 23 Oct 2019

Clear Channel reagerar på "klubbdöden" och lanserar reklamskyltar till närmsta spelning.  

Den 23 oktober kommer 300 digitala reklamskyltar att omvandlas till en guide till livemusik. Liveguiden kallas för Stockholm Underground och har sin utgångspunkt i Stockholms lokaltrafik. 

Skärmarna kommer att visa information om kommande spelningar men också i realtid för att också kunna visa vägen till närmaste spelning. Initiativet är en motreaktion till den så kallade "klubbdöden" där ett flertal konsertscener och klubbar i Stockholm tvingats att stänga ned. Man menar på att "klubbdöden" i sin tur kommer att påverka stadens mångfald, kultur och nöjesutbud.
– Vi är en naturlig del av stadsrummet och har både en vilja och ett ansvar att bidra till städers dynamik. Eftersom vi enbart i tunnelbanan når en miljon människor varje dag har vi en unik möjlighet att använda vår teknik och infrastruktur för att hitta nya sätt att interagera med stockholmarna – i detta fall med att hjälpa dem hitta sin nya favoritartist, säger Henriette Zeuchner, VD på Clear Channel Scandinavia.

Syftet med lanseringen är att är att förenkla för invånarna att upptäcka nya musikupplevelser samtidigt som man hjälper artister att nå en ny publik. Det är också tänkt att fungera som en påminnelse om att musiklivet i Stockholm lever i allra högsta grad.

Stad: 
Kategori: 

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nyhetsbrev

Vill du få Nöjesguidens nyhetsbrev och inbjudningar till våra fester? Anmäl dig här!