Hösten 2015 får Renault designhjälp från oväntat håll. Studenter på Berghs School Of Communication tar sig an klassiska modellen Renault CLIO, för att skapa en unik limited edition-upplaga.
När Renault fick möjligheten att producera en Sverige-exklusiv CLIO-modell bestämde de sig för att göra saker och ting lite annorlunda. Istället för att bilproducentens egna designers skulle ta fram den nya looken, hörde de av sig till Berghs School Of Communication. Renault by Berghs var fött.
Kommunikationskolans elever får under hösten 2015 chansen att sätta sin egen prägel på den bästsäljande bilen. Inbakat i utmaningen ligger att ta ett helhetsgrepp om lanseringen av den nygamla modellen. De tävlande ska stå för allt från produktdesign och koncept till namn och marknadsföring. Temat för projektet är passion.
Under oktober och november jobbar ett åttiotal studenter för att ta fram det bästa bidraget och gå vinnande ur designkampen. De som till slut står längst upp på prispallen får inte bara resa till Paris och besöka Renaults globala designkontor, utan också se sin bil tillverkas i 200 exemplar. Under våren 2016 lanseras modellen, men redan nu kan du följa arbetet på hashtaggen #renaultbyberghs.
Berghs-elever designar Renaults nya CLIO
Stad:
Kategori:
Se alla artiklar om: