David Sandström Overdrive - Pigs Lose

Patrik Forshage 00:00 21 Oct 2008

Hej Hjärtespalten. Jag är en gratistidning på 26 somrar som har ett jättestort problem. Saken är den att jag har varit kär i musiken från en kille som heter David Sandström...

Hej Hjärtespalten.

Jag är en gratistidning på 26 somrar som har ett jättestort problem. Saken är den att jag har varit kär i musiken från en kille som heter David Sandström i flera år. Han skriver jättejättefina popsånger med snygga muskler men som samtidigt är väldigt mjuka och goa. Fast han verkar jättesmart sjunger han hela tiden refränger som inte känns så där svåra och komplicerade, utan som man faller för direkt. Hans bästa kompis heter Dennis Lyxsén och är jättepoppis, men jag gillar faktiskt David Sandström mycket mer, eftersom både hans röst och hans låtar är mycket bättre.

Problemet är att David Sandström inte alls verkar känna på samma sätt för mig. För ett par år sedan bestämde jag mig för att berätta hur jag känner i en recension, men han brydde sig inte alls. Värst av allt var att han till och med skämtade om mig på scenen framför mina kompisar och en massa andra, och sa att han inte alls gillade mig.

Nu har David gjort en ny skiva, och när jag lyssnar på den blir jag alldeles varm i hela kroppen. Den är kanske lite slarvigare än hans förra, och lite lång med sina 16 låtar, men just för att han alltid är så kraftfull och samtidigt så snäll kan jag inte sluta lyssna. Nu skulle jag behöva ett råd. Tycker du att jag ska berätta hur jag känner för hans nya skiva i en ny recension, eller tror du att det inte finns några chanser alls för mig och David Sandströms musik?

Hälsningar NG