Barabababa, I'm lovin' it.
På kärleksfronten är McDonalds kanske mest känd som en mötesplats för skamlösa kvart i tre-raggare. Men det vill den populära restaurangen ändra på. Därför har de inlett ett samarbete med den svenska videodejtingappen HIMYNAMEIS.
– Vi vill skapa en bättre match mellan människor och video är ett bra sätt att förmedla personlighet. Vi har därför skapat en unik app där man istället för bilder presenterar sig med ett kort filmklipp. När man får en matchning är det också roligt att kunna rekommendera en populär mötesplats som McDonald’s för en dejt och burgare under hösten, säger Ludvig Lindström på HIMYNAMEIS.
I appen skapar man en fem sekunder lång presentationsvideon. Sedan träffar man jämlikar med hjälp av hashtags. Vill man hitta sin donken-prins eller prinsessa är tanken att man ska använda hashtagen #burgerlover.
– Vi serverar singlar, familjer och par och vi vet att det finns många burgerlovers där ute. Genom samarbetet med HIMYNAMEIS vill vi uppmuntra till ännu mer burgarkärlek burgerlovers emellan och skapa en mötesplats för dem på våra restauranger, säger Sara Jansson, projektledare på McDonalds Sverige.