Kycklingkedjans catchphrase, "finger lickin' good", fick precis en helt ny innebörd.
Har du vägarna förbi Hong Kong framöver kan det vara en god idé att svänga förbi KFC – åtminstone om du gillar deras friterade kyckling så till den grad att du skulle vilja bära smaken av den på dina egna fingrar för resten av dagen. Reklambyrån Ogilvy & Mather har nämligen tagit fram ett nagellack åt KFC tillsammans med McCormick, företaget som ligger bakom KFCs hemliga kryddblandning.
KFC:s nagellack finns än så länge bara tillgängligt i Hong Kong. Det är gjort på naturliga ingredienser och går att slicka på, om och om igen. Produkten släpps i två smaker – Original och Hot & Spicy – och är förpackat som vore det vilket annat nagellack som helst.
I samband med kampanjens lansering släpptes även en video där nagellacket marknadsförs i en hipp miljö av hippa ungdomar. Den är skämmig som tusan och går att se här.
Läs även: "Nu öppnar Sveriges första KFC".