Danny Saucedo: "Har du anorexia kan det vara jättebra att röka"

Danny Saucedo öppnar upp om sin syn på cannabis.

Publicerad

I en sprillans ny intervju med Nöjesbladet delar sång och dans-mannen Danny Saucedo med sig av sin inställning till cannabis. Danny välkomnar Läkemedelverkets beslut att växtdelar från cannabisplantan får användas som medicin.

– Det finns otroligt mycket fina egenskaper i hampa. Förutom THC:et som gör att du blir hög, finns det cannabinoider som kan läka smärta, depression, motverka cancer – och har du anorexia kan det vara jättebra att röka för att få tillbaka din aptit, säger han.

På frågan om han själv testat cannabis svarar han såhär:

– Jag har varit i Holland. Absolut … Och jag har min uppfattning, men jag säger inte att folk ska gå och röka. Precis som att jag aldrig skulle lägga ut en bild på en drink och skriva: ”Drick det här”. Det är inte för alla.

Läs även: "Döskalle & Mästerligt möter Danny Saucedo"

Powered by Labrador CMS