Nu lanserar hantverksbryggeriet BrewDog den största crowdfunding-kampanjen någonsin i Norden, då de erbjuder alla öldrickare i Skandinavien att bli delägare i företaget.
Brewdog, som också driver tre krogar i Stockholm och Göteborg är idag Storbrittaniens snabbast växande livsmedelsföretag. Deras strategi är helt baserad på crowdfunding och nu ställer de in siktet på Norden.
Syftet med kampanjen är att samla in knappt 15 miljoner kronor, vilket gör den till den största crowdfunding-kampanj som har genomförts på plattformen sedan starten. Vem som helst är välkommen att investera i BrewDog och minimibeloppet för att bli delägare i företaget är 1600 kronor. I skrivande stund har 48 personer valt att göra detta, vilket innebär att kampanjen nått 2% av sitt mål.
Läs mer om kampanjen på FundedByMe's hemsida.
Gillar du öl? Läs också: Nöjesguidens Ölmässa är tillbaka.