Under sommarmånaderna juni, juli och augusti väntas över sju miljoner resenärer flyga via Arlanda. I samband med detta kör sju av flygplatsens restauranger hamburgertema.
Kampanjen "Burgers & Shakes" startade för en tid sedan på flygplatsen och sedan dess har försäljningen av hamburgare ökat markant. Sju av flygplatsens krogar, från Pontus in the Air till MAX, har gått samman i kampanjen.
– Vi är inne i en spännande fas med mat- och dryckesutbudet på Arlanda och vi börjar hitta allt mer rätt, säger Niklas Sundberg som är ansvarig för de kommersiella koncepten hos Swedavia och fortsätter. Det är mycket som händer just nu. Till exempel Pontus Frithiofs storsatsning på Pontus in the Air, som jag vill påstå redan är en av Europas absolut främsta flygplatsrestauranger. Samtidigt är det viktigt för oss att ha en bra bredd i vårt utbud. Erbjudanden som passar olika situationer och spänner över olika prisklasser. Det är något som den här satsningen verkligen lever upp till
Samtliga medverkande restauranger, varav de flesta håller till i Terminal 5, har under hela sommaren specialpris på olika kombinationer av hamburgare och milkshakes.