Arlanda går all in på burgare

15:07 28 Jun 2016

Under sommarmånaderna juni, juli och augusti väntas över sju miljoner resenärer flyga via Arlanda. I samband med detta kör sju av flygplatsens restauranger hamburgertema.

Kampanjen "Burgers & Shakes" startade för en tid sedan på flygplatsen och sedan dess har försäljningen av hamburgare ökat markant. Sju av flygplatsens krogar, från Pontus in the Air till MAX, har gått samman i kampanjen.

– Vi är inne i en spännande fas med mat- och dryckesutbudet på Arlanda och vi börjar hitta allt mer rätt, säger Niklas Sundberg som är ansvarig för de kommersiella koncepten hos Swedavia och fortsätter. Det är mycket som händer just nu. Till exempel Pontus Frithiofs storsatsning på Pontus in the Air, som jag vill påstå redan är en av Europas absolut främsta flygplatsrestauranger. Samtidigt är det viktigt för oss att ha en bra bredd i vårt utbud. Erbjudanden som passar olika situationer och spänner över olika prisklasser. Det är något som den här satsningen verkligen lever upp till

Samtliga medverkande restauranger, varav de flesta håller till i Terminal 5, har under hela sommaren specialpris på olika kombinationer av hamburgare och milkshakes. 

Stad: 
Kategori: 

Håll er uppdaterade!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla

Krogrecensioner

Krogrecension: Bord

Vi hann knappt torka tårarna efter Agrikulturs avsked till den intima lokalen på Roslagsgatan 43 innan tronföljaren Bord hade öppnat på samma adress.

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Senaste krogrecensionerna i Stockholm

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!