Ant-Mans PR är anpassad för myror

13:39 21 Apr 2015


Såhär ser de små Ant-Man-billboardsen ut. Foto: Reddit.

Marvels kommande rebootrulle Ant-Man har storleksanpassat sitt pr-maskineri för... myror.

I måndags sågade Aftonbladets Fredrik Virtanen den nya Netflix-serien Daredevil, till läsarnas stora förtjusning. Kritiken handlade i stort om hur mesig Daredevils specialhörsel är jämfört med de andra superhjältarnas förmågor. När Marvels Ant-Man har premiär i sommar är det frågan om inte Virtanen borde återanvända samma argument igen – Ant-Mans superkraft är nämligen att han kan krympa sig själv.

Inför biopremiären den 17 juli spelar filmbolaget själva mycket på just det förkrympta. Flera användare på Reddit har rapporterat om reklam i myrformat runt om i USA. Det blir en slags metamarknadsföring där allt från billboards till affischer görs i miniatyrformat. Den första postern var till exempel så liten att det krävdes förstoringsglas för att se vad den föreställde.

Smart eller krystat, vad tycker ni? Läs även: "Är Marvel redo för sin första flopp med Ant-Man?".

Stad: 
Kategori: